Abdomen plat si corp tonifiat cu pilates

06
mai 2019

 Abdomen plat cu pilates – Zeci de milioane de oameni practica Pilates iar numarul lor este intr-o crestere continua. Aceasta forma de sport este din ce in ce mai populara datorita numeroaselor efecte benefice pe care le are asupra corpului.

Pilates pentru un abdomen plat /De ce pilates?

Este un antrenament deosebit de eficient, care creaza o legatura puternica intre corp si minte. In cadrul sedintelor sunt efectuate exercitii intense, care nu pun in pericol articulatiile si dezvolta foarte bine musculatura abdominala, simtul echilibrului si capacitatea permanenta de a coordona respiratia cu exercitiile.

Pilatesul a fost inventat de un german in urma cu peste 100 de ani. Joseph Pilates a revolutionat intreaga lume sportiva prin ideile sale, carora si-a dedicat intreaga viata.

Cine poate face Pilates ?

Una dintre părerile unanim valabile este faptul ca Pilatesul este destinat doar femeilor. De fapt, oricine poate sa faca acest sport, incepand cu adolescentii si terminand cu cei mai in varsta, fara sa se tina cont de sex, de profesie sau de starea medicala.  

Exista, totusi, anumite diferentieri intre cei care fac Pilates, in functie de scopul pe care il au:

  • Cei care fac Pilates pentru recuperare. Este o solutie excelenta pentru recuperarea in urma unor accidente grave sau in urma unor boli. Dat fiind faptul ca accentul este pus pe miscari foarte bine controlate si ca respiratia este un element important al exercitiilor, Pilatesul poate sa ajute foarte mult la vindecare, eliminand din durere sau rigiditate musculara si articulara.
  • Femeile insarcinate sau care au nascut. Pentru femeile care trec sau au trecut printr-o sarcina, Pilatesul este ideal. Cu accent pe stretching si pe forta, reuseste sa dezvolte si sa intareasca abdomenul. Exercitiile pentru aceasta categorie de persoane sunt modificate in asa fel incat rezultatele sa fie maxime. Pilatesul prenatal creste puterea abdominala, in timp ce pilatesul postnatal reuseste sa consolideze planseul pelvian si sa readuca energia de dinainte de sarcina.
  • Cei care fac sport de performanta. Sportivii au extrem de multe de castigat de pe urma Pilatesului, daca il practica regulat. Acestia pot obtine o tehnica mai buna si sa isi controleze performanta. Conform statisticilor, sportivii care practica Pilates au mult mai putine sanse de accidentare.

Cum ne ajuta Pilates sa obtinem un abdomen plat?

Exista mai multe exercitii special dedicate abdomenului, care  ajuta la eliminarea grasimii si la tonifierea musculaturii de pe aceasta parte a corpului.

Pentru rezultate optime este recomandata prezenta unui instructor, care poate sa indice cele mai bune exercitii pentru atingerea scopului.

Ce reprezinta zona core in pilates?

Zona Core este zona centrala a intregului corp, formata din abdomen, abdomen lateral si spate. Practic, se refera la muschii care sustin verticalitatea si care pot mentine echilibrul in corp.

Exista exercitii special destinate acestei zone, care pot sa antreneze toti muschii spatelui, muschii pelvieni si muschii abdominali prin miscari deosebit de complexe.

Antrenarea zonei Core inseamna un corp mai viguros dupa doar cateva sedinte.

Care sunt beneficiile metodei pilates?

Un abdomen plat dar si multe alte beneficii: 

  • Este un set de exercitii care poate sa corecteze postura corporala, echilibrand intregul corp. Cei care practica pilatesul ajung mereu sa aiba o postura corecta.
  • Previne accidentele. Persoanele care au anumite puncte slabe in organism risca sa sufere accidente, mai ales daca incep sa fac aun sport solicitant. Prin pilates sunt anihilate punctele slabe ale organismului.
  • Creste forta musculara, precum si tonusul fiecarui muschi din corp. Cei care fac Pilates au un abdomen mai plac si un spate care pe langa faptul ca este mult mai rezistent, arata foarte bine.
  • Amelioreaza durerile de spate. Durerea de spate este una dintre problemele secolului. Foarte multi oameni sunt chinuiti de dureri din cauza posturii incorecte la birou, a saltelelor roaste sau a altor motive. Pilatesul intareste muschii spatelui, imbunatatind considerabil starea de sanatate si de confort.
  • Ajuta la imbunatatirea circulatiei si a respiratiei. Este un alt mare avantaj. Armonia dintre respiratie si miscarile trupului trebuie sa fie una foarte bine conturata. Din pacate, cei care fac sport fara a cunoaste regulile de baza, ajung sa respire gresit si sa dezvolte numeroase probleme. Pilatesul ajuta la obtinerea unei respiratii perfecte, in totala concordanta cu miscarile.
  • Intareste muschii pelvieni. Acest lucru are rezultate vizibile in viata sexuala  dar si in momentele de dupa nastere, la femei.
  • Are numeroase beneficii mentale. Cei care fac Pilates nu doar ca obtin un corp sanatos. Acestia se po bucura si de o minte sanatoasa. Pilates este, practic, o forma de meditatie care ofera o stare de relaxare si de buna dispozitie.
  • Lupta impotriva unui numar mare de boli. S-au descoperit o multime de imbunatatiri impotriva unor boli mari, cum ar fi diabetul zaharat, tensiunea arteriala, cancerul la colon, stopul cardiac, anxietatea, depresia sau greutatea mult prea mare. Practic, cateva ore de pilates pe saptamana pot sa imbunatateasca in mod considerabil starea de spirit.

Concluzii

Pilatesul reprezinta niste exercitii simple, dar in acelasi timp complexe, avand o istorie de peste 100 de ani in spate si o dezvoltare continua. Ceea ce este cert este faptul ca merita sa incepi sa faci pilates, fiind unul dintre putinele sporturi fara riscuri, insa cu extrem de multe beneficii.

 

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment