Ce putem face pentru a avea oase si articulatii puternice?

articulatii si oase puternice
17
Jun 2017

Cate oase au femeile si cate au barbatii?

Din batrani am auzit cu totii ca barbatii au o coasta in minus: cea din care a fost creata,  bineinteles, prima femeie de pe pamant. Desigur ca acestea sunt doar povesti frumoase. Atat femeile, cat si barbatii au 12 perechi de coaste. In momentul nasterii, puiul de om are in jur de 350 de oase, insa in timpul copilariei o mare parte dintre acestea se unesc, ramanand in jur de 206 oase.

Oasele cresc in lungime pana la varsta de 20–25 de ani, iar in grosime aproape toata viata. Scheletul unei persoane adulte reprezinta aproximativ 1/7 din greutatea totala a corpului. Cam jumatate dintre oasele noastre sunt situate la nivelul picioarelor si al mainilor. Fiecare mana este alcatuita din 27 de oase , iar la picior avem 20 de oase. Cu alte cuvinte, scheletul reprezinta aproximativ 20% din greutatea noastra.

Ce puteti face pentru a avea oase si articulatii puternice?

  1. Faceti miscare de cel putin 2-3 ori pe saptamana (orice fel de miscare). Activitatea fizica mentine densitatea oaselor, iar prin miscare se produce o lubrifiere favorabila articulatiilor;
  2. Luati-va calciul din surse bune: lactate fermentate, vegetale cu frunze verzi, soia, sardine, broccoli;
  3. Mancati alimente care contin Omega-3. Acesti acizi grasi se gasesc in cantitate mare in semintele de in si in peste.
  4. Lasati-va treptat de fumat. Fumatul afecteaza mult densitatea osoasa.
  5. Mancati nuci si migdale (oleaginoase). Contin magneziu, un element esential care favorizeaza absorbtia calciului in organism.
  6. Expuneti-va la soare, plimbati-va in aer liber cel putin 20 de minute in fiecare zi. Este cea mai buna cale de a obtine vitamina D, care ajuta la mentinerea densitatii oaselor.
  7. Aveti grija sa nu va lipseasca din meniul zilnic alimentele care contin: vitaminele C si B6, bor, siliciu si acid folic. Acestea se gasesc in legume, fructe, frunze verzi, nuci si seminte, cereale integrale, peste, fructe de mare.

Imi doresc  sa aveti oase si articulatii cat mai puternice indiferent de varsta pe care o aveti, iar aceste informatii sa va fie de folos.

Cu drag,
Elena


elena trifanArticol scris de Elena Trifan,
Kinetoterapeut & Antrenor Personal

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment