Automotivare – cum o dezvoltam pentru un stil de viata echilibrat?

automotivarea-centrul-salus
27
Aug 2017

Fiecare dintre noi isi doreste sa-si conduca initiativa la bun sfarsit, insa foarte multi dintre noi nu reusim. De ce? Deoarece ne auto-motivam in sens negativ. Da, da, ati citit bine, noi ne motivam sa nu terminam ce am inceput. Suntem in permanenta motivati, orice alegem sa facem e vointa noastra. Chiar si cand alegem sa lenevim in pat toata ziua, tot vointa noastra e. Si stiti in functie de ce ne motivam? In functie de starea noastra. Daca ne simtim bine, ne vom motiva intr-un fel, iar daca nu ne simtim bine, motivatia va fi cu totul alta.

Cat conteaza atitudinea in automotivare?

Incercam zilnic sa gasim cuvinte si idei care sa-i ajute pe clientii nostri sa-si ridice energia pentru a putea face fata efortului cand vine vorba de sport si alimentatie echilibrata.

“Alimentatia echilibrata” este o zona atat de vasta si de cele mai multe ori imprecisa incat recomandare venita de la cineva care are ceva studii si experienta in domeniu este binevenita, deoarece aplicarea acesteia ne poate aduce cu cativa pasi mari mai aproape de obiectivul nostru.

In zilele noastre cred ca nu exista familie, cerc de prieteni sau intalnire amicala in care cineva sa nu aduca vorba despre slabit, sau sport, sau alimentatie, sau despre cum se poate tonifia un corp. Slabirea a devenit subiectul deceniului in care traim. Insa, din pacate, discutiile nu sunt suficiente…este necesar sa treci la treaba!:)

Alimentatia si importanta ei

In cazul in care ti-ai propus sa incepi sa ai grija la alimentatie, dar mai ai zile in care zici: “lasa, ca nu m-oi ingrasa de la un corn cu ciocolata”, sau “eee, dar chiar asa? O viata am si nici in aia nu ma bucur de toate bunatatile?”,  sau “hai lasa, ca in weekend merge!”… ei bine, toate acestea depind de atitudinea, initiativa si motivatia ta.

Tine minte: daca te lasi inca de la inceput prada ideii “doar azi mananc si de maine nu mai gust nimic!”, nu vei avea o schimbare semnificativa in ceea ce priveste kilogramele si vei fi dezamagit. Dezamagit de propriile alegeri. Incepi si nu continui: aceasta inseamna ca nu esti deplin implicat si ca nu te concentrezi pe initiativa.

Unora le este frica de aceasta implicare de 100% gandindu-se ca “nu am timp” sau “incerc, dar nu cred ca pot” sau ”daca n-am facut-o pana acum, acum cred ca e prea tarziu”. Daca incepi asa, cel mai probabil vei abandona intr-un timp destul de scurt, deoarece i-ai transmis deja creierului – care te ia in serios – mesajul negativ si incepe sa lucreze in acest sens.

Cunosti obiectivul?

Stii care sunt singurele intrebari importante din ecuatia SPORT- ALIMENTATIE- SLABIT?

Vreau sa fac acest lucru?

Ce inseamna pentru mine rezultatele finale si importante?

Daca gandul ca poti reusi sa fii asa cum iti doresti te implineste si te incanta, atunci este clar ca aceasta este directia pe care trebuie sa mergi. Insa, daca nu iti trezeste niciun sentiment pozitiv, atunci reorienteaza-te catre ceva care iti face placere.

Alege sportul care-ti place

Sa faci sport  doar pentru ca trebuie este un stres pentru organism si creier. Sa mananci chestii care iti aduc dezgust, iarasi nu e o solutie. Incearca sa gasesti forma de sport care iti place si fa-o cat mai des, alege din meniul tau zilnic mancarurile care sunt cele mai putin calorice, redu portiile si schimbarea va veni mai usor. Intelege care sunt cu adevarat obiectivele si dorintele tale si dedica-te 100 %. Asa si doar asa vei  transforma initiativa in rezultate!

Ai rabdare!

Tine minte: schimbarile, cand vrei sa slabesti sau sa te remodelezi, este necesar sa nu fie bruste. Pasii mici sunt cei mai siguri. Incepe prin a-ti respecta orele de somn, apoi redu (nu elimina!!!) dintre mancarurile care crezi ca nu sunt chiar atat de valoroase din punct de vedere nutritiv, mergi  mai mult pe jos, joaca-te cu copiii tai mai mult, ia-ti sotul/sotia mai des la plimbari in parc; daca mergi la mare, mergi prin apa, inoata. Fa schimbari care par normale, nu agresive, si corpul tau va ceda cu drag grame de grasime in fiecare zi.

De retinut:

Sportul joaca un rol important in mentinerea greutatii si in reducerea acesteia, insa fara aportul tau din punct de vedere alimentar, fara schimbari in stilul de viata si nutritie, rolul lui va fi limitat.

SPORTUL si NUTRITIA  valoreaza mai mult impreuna decat separat! Sa iti amintesti asta mereu!

Iti doresc succes in toate INITIATIVELE tale!

Intra pe blogul nostru pentru a citi si alte articole interesante despre sport si nutritie.

Cu drag,

Cristiana


cristina munteanuArticol scris de Munteanu Cristiana, 
Antrenor & Specialist remodelare corporala

 

 

 

 

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment