Cele mai bune scuze sau cat de bine ne pricepem sa ne sabotam singuri

08
feb. 2018

 

Daca te plangi de corpul tau, dar totusi nu faci ceva pentru a te simti mai bine, acest articol este pentru tine. Cand spunem ca te plangi de corpul tau, ne referim la mai multe: nu-ti place cum arati sau te doare spatele sau pur si simplu obosesti imediat ce te ridici de pe scaun.

Toate acestea tin de forma in care se afla corpul tau si se rezolva cu activitate fizica. Si sigur nu e prima data cand citesti un articol despre cat de bine este sa faci miscare. De data aceasta, n-o sa-ti repetam beneficiile unui abonament la sala, ci o sa te ajutam sa constientizezi scuzele pe care le pui in calea ta.

Sa incepem cu cea mai populara:

Scuza numarul 1: “Nu am timp”

Asa este, nu ai timp sa te antrenezi pentru a deveni olimpic/a, dar cateva ore pe saptamana?! Gandeste-te asa: o sedinta la sala dureaza cat un episod dintr-un serial care iti place. Cate episoade vezi pe saptamana?!

Daca stai sa faci un calcul, vei realiza ca petreci ore in sir pe telefon, in fiecare zi. Oare n-ai putea rupe un pic de timp de aici pentru a merge la o ora de Pilates sau orice alta forma de sport care sa iti faca placere?

Te poti convinge singur/a de mult cat timp pierzi in fiecare zi printr-un exercitiu simplu: noteaza intr-o agenda cat dureaza fiecare activitate pe care o faci intr-o zi. Doar activitatile efective, cum ar fi sa mergi pana la birou sau sa lucrezi la un task.

La sfarsitul zilei, fa suma si vezi cat timp “a disparut” din ziua ta. Acela este timpul in care poti face miscare, atunci cand te vei hotari sa renunti la scuza cu “nu am timp”!

Scuza numarul 2: “Degeaba, n-o sa arat niciodata ca x”

Ai dreptate, cel mai probabil n-o sa arati ca un top model daca mergi de doua ori pe saptamana la sala. Dar ce conteaza?! In primul rand, e complet gresit sa-ti setezi un astfel de obiectiv. Iar obiectivul cu care pleci la drum este extrem de important; practic, iti alegi singur/a unde vrei sa ajungi. Asa ca hai sa ne alegem un obiectiv sanatos, in armonie cu corpul nostru. Propune-ti sa-ti imbunatatesti conditia fizica, nu sa arati intr-un fel anume. Construieste-ti o rutina pentru miscare, cat de simpla posibil, iar rezultatele or sa apara. De exemplu, seteaza-ti obiectivul de a merge de 2 ori pe saptamana la sala. Oricat de putin ai face, corpul incepe sa reactioneze in momentul in care activitatea fizica devine ceva obisnuit: se simte mai bine si da, arata mai bine!

Scuza numarul 3: “Sunt prea obosit/a”

Pentru ca nu dormim destul, pentru ca suntem mereu stresati, ingrijorati si grabiti spre nici noi nu stim ce, suntem mereu obositi. Drumul pana la birou e un cosmar, mancarea de la pranz e pe fuga, iar seara nu ne mai dorim decat o canapea primitoare. Cine sa mai aiba energie si pentru sport? Paradoxul aici este ca exercitiul fizic, desi te va obosi pe moment,  iti va creste nivelul de energie pe termen lung. Muschii au nevoie de antrenament pentru a deveni mai puternici, corect? Invers proportional cu oboseala: cu cat ai mai multa activitate fizica, cu atat iti vei creste rezistenta, deci vei obosi mai greu. Practic, devii mai puternic/a si te tin mai mult “bateriile”.

Scuza numarul 4: “N-as putea face fata antrenamentului”

Daca ai ajuns la aceasta scuza, inseamna ca deja te gandesti la cum ar fi sa mergi la sala, ceea ce e un super prim pas. Sa nu ne oprim aici! Daca n-ai mai facut miscare de mult timp, cel mai bine ar fi sa vorbesti cu un antrenor personal sau sa mergi la o clasa de incepatori.

O mare parte dintre cei ce vin la Centrul Salus au aceasta problema: n-au mai facut sport de mult timp, iar acum se tem de antrenamentele dure. Este perfect normal si suntem pregatiti sa te ajutam sa treci peste acest moment. Incepem sa lucram cu antrenamente personalizate in functie de varsta si conditia fizica actuala. Scopul este sa terminam antrenamentul cu zambetul pe buze. Vii la Centrul Salus atunci cand vrei sa devii mai sigur/a pe fortele tale. Nu conteaza unde te afli acum, important e sa incepem sa lucram.

Scuza numarul 5: “Nu stiu ce trebuie sa fac”

Toata lumea stie ca trebuie sa faca miscare, dar e mai greu sa-ti dai seama ce e mai potrivit pentru corpul tau. Daca te ambitionezi si mergi la sala “de capul tau”, cel mai probabil te vei trezi cu o febra musculara paralizanta, dureri in articulatii si zero chef sa mai faci vreodata sport. Asa NU!

La Centrul Salus, mai intai discuti cu un specialist, abia apoi intri la antrenament. Pentru cei ce “se pun in miscare” dupa mult timp, recomandam un instructor personal. Scopul este sa lucrezi incet, sa inveti exercitiile si sa capeti incredere. In aceste prime sedinte, ai nevoie de toata atentia instructorului. Iar pe masura ce devii mai sigur/a pe tine, poti incepe sa participi la sedintele de grup sau chiar sa lucrezi acasa.

Am trecut prin cele mai populare scuze, dar sigur mai ai tu si altele 🙂

Hai sa stam de vorba si le invingem pe toate! Despre scuze si orice alte intrebari ai inainte sa vii la sala, vorbim pe facebook:   https://www.facebook.com/centrulsalus/

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment