Cum sa ai grija de masa musculara?

masa musculara
30
Jul 2017

In cazul in care nu stiai, organismul nostru are in jur de 640 de muschi scheletici. Mai bine de o treime dintre acestia sunt implicati continuu in mentinerea pozitiei, posturii si a miscarii corpului. Doar pentru a zambi punem in miscare in jur de 17 muschi faciali, iar pentru a ne mentine echilibrul in jur de 300. Muschii sunt cei care ne misca oasele, care ne dau tonus, care ne accelereaza metabolismul si care ne dau acel aspect fizic placut si armonios.

Pana aici, toate bune si frumoase, dar ce faci daca ai depasit 37-38 de ani si nu esti inca angrenat intr-un mod de viata activ – te vei lupta cu fenomenul pierderii de masa musculara.

De ce se intampla acest lucru?

Acest lucru se intampla pentru ca o serie de activitati metabolice incep sa o ia pe o scara descendenta, si anume:

  • Arderile tale metabolice incep sa scada, nemaiavand suficienti consumatori de energie;
  • Tonusul muscular incepe si el sa scada, incepi sa obosesti mai repede;
  • Constati ca, in aceleasi conditii termice, parca temperatura corpului nu mai este usor adaptabila;
  • In cazul sexului feminin, observi schimbarile hormonale sau scaderea densitatii osoase;
  • Si nu in ultimul rand, incepi sa iei in greutate.

Care sunt armele noastre impotriva acestui proces fiziologic?

Armele noastre sunt exercitiile fizice si un stil de viata echilibrat, iar prevenirea acestui proces fiziologic este bine sa fie facuta la varste ceva mai timpurii, dar niciodata nu este prea tarziu.

Ce se va intampla, mai exact, in organismul nostru, daca vom face din exercitiile fizice o placere?

  • In primul rand ne imbunatateste starea de spirit, pentru ca prin exercitiu fizic se stimuleaza o serie de centri nervosi ai creierului care ne va ajuta sa fim mai energici si mai veseli;
  • Creste metabolismul bazal;
  • Ajuta la mentinerea controlului greutatii;
  • Stimuleaza cresterea sintezei proteice musculare, respectiv numarul de fibre musculare;
  • Exercitiu fizic ne intareste inima si plamanii, scade catabolismul proteic muscular;
  • Creste densitatea osoasa;
  • Ne revigoreaza viata sexuala;
  • Vom avea un somn mai odihnitor.

Pentru a preveni si a lupta impotriva acestui proces fiziologic, tot ce trebuie sa faci este sa iti doresti intr-adevar acest lucru.

Aveti grija de voi!


elena trifanArticol scris de Elena Trifan
Kinetoterapeut & Antrenor Personal

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment