Esti asa cum te misti

18
Jan 2017

In primul rand miscarea este  viata,sportul inseamna sanatate.

Stilul de viata sedentar este considerat un factor de risc major, care afecteaza starea de sanatate si favorizeaza procesul imbatranirii. Activitatea fizica, respectiv exercitiul fizic, joaca un rol important in viata noastra deoarece poate preveni aparitia unor afectiuni precum: bolile cardiace, diabetul, obezitatea sau osteoporoza. Pentru programele de slabire si modelare corporala este esentiala practicarea fitness-ului asistata, prin care sa dezvolti forta, rezistenta si tonifierea grupelor musculare implicate in efort, eliminand tesutul adipos din zonele respective.

Orice forma de sport poate fi un mod de a mentine starea de  sanatate dar conditia fizica buna se poate obtine prin activitate fizica regulata cel putin de trei ori pe saptamana.

Efectele exercitiului fizic sunt: imbunatatirea functiei cardiace si respiratorie, cresterea flexibilitatii, echilibrului, a fortei musculare si a rezistentei.

“Motive” pentru a te apuca de sport:

  • pentru ca niciodata nu e prea tarziu sa te apuci de sport;
  • pentru ca antrenamentele nu ocupa mult timp si sunt foarte eficiente pentru sanatatea noastra;
  • pentru ca organismul va deveni mai viguros si mai rezistent la boli;
  • pentru ca nivelul colesterolului se va reduce;
  • pentru ca inima si intreg aparatul circulator nu vor avea decat de castigat;
  • pentru ca se vor elimina kilogramele nedorite, fara infometare;
  • pentru ca nivelul stresului zilnic va scadea
  • pentru ca veti arata mai bine si va veti simti mai tineri, ceea ce ii va face pe ceilalti sa va aprecieze mai mult;
  • pentru ca veti avea mai multa incredere in fortele proprii;
  • pentru ca veti avea mintea mai limpede.

V-am spus deja ca practicarea exercitiului fizic nu poate fi decat benefica pentru organism. Totusi, uneori avizul medicului  sau completarea unei declaratii pe propria raspundere este necesar. Desi pentru a practica nu-ti trebuie sanatatea unui maratonist, alpinist sau parasutist, un control medical nu strica, mai ales daca aveti peste40 de ani si ati dus in ultimul timp o viata sedentara. Oricum, nu trebuie sa va faceti griji in legatura cu aceasta conditie si nici nu e cazul sa va speriati de un control medical: el este, cel mai adesea, o confirmare a sanatatii.

Importanta unui antrenor personal :

Pentru un program de exercitii adaptat nevoilor tale, fara accidentari, dar si pentru a te asigura ca vei avea permanent pe cineva care sa te motiveze sa continui sa faci sport, antrenorul personal este solutia cea mai potrivita.

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus