Exercitiile pliometrice nu sunt pentru toata lumea!

exercitii-pliometrice-centrul-salus
24
Aug 2017

Ce inseamna “plyometric”?

Unele tipuri de exercitii obliga muschii sa faca miscari scurte, dar sa atinga in timpul acesta forta maxima. Aceasta caracteristica este numita pliometrie. In alta ordine de idei, pliometria inseamna ca facem exercitii de rezistenta care intind repede un muschi, urmand sa-l contracte in secunda urmatoare la fel de rapid.

Care sunt cele mai bune exercitii pliometrice?

Sariturile, sprintul, saritura corzii, genuflexiune cu saritura, flotari pliometrice (flotari simple cu „explozia” palmelor), sariturile pe si peste obstacol.

Care sunt beneficiile exercitiilor pliometrice?

Muschii sunt alcatuiti din 2 tipuri de fibre musculare: rapide si lente. Fibrele rapide sunt cele mai mari, dar si cele mai puternice fibre din corpul nostru si sunt antrenate cu ajutorul exercitiilor care implica ridicarea de greutati, eforturi anaerobe si miscarile explozive, adica fix exercitiile pliometrice. Fibrele musculare lente sunt fibre folosite in timpul exercitiilor care necesita un timp mai lung, precum e mersul sau joggingul.

Am dat aceste explicatii deoarece principalul beneficiu al exercitiilor pliometrice este cresterea fortei musculare ceea ce conduce, indirect, la dezvoltarea musculaturii.

Al 2-lea cel mai important beneficiu este ca te ajuta sa slabesti. Daca practici constant antrenamentul cu exercitii pliometrice, veti reusi sa scazi procentul de grasime din corp, deoarece aceste exercitii, avand un ritm intens, dau un boost metabolismului, facandu-l sa consume mai multe calorii.

Si cel de-al 3-lea cel mai important beneficiu este ca, datorita cresterii fortei musculare si a muschiului in sine, articulatiile vor fi protejate. Aceasta pentru ca se vor intari tendoanele si ligamentele din jurul articulatiei.

Cui se adreseaza exercitiile pliometrice?

Recomand acest tip de exercitii persoanelor care au deja ceva experienta in sport. Exercitiile pliometrice se recomanda a fi facute de persoanele care au elasticitate articulara, care au flexibilitate, care au un abdomen deja puternic, precum si celor care au, in general, un tonus muscular bun si vizibil.

Antrenamentul cu exercitii pliometrice este destul de intens si solicitant, atat din punct de vedere cardio, cat si muscular. Necesita multa forta si rezistenta, asa ca este necesar sa te asiguri ca-ti faci o incalzire temeinica inainte, iar daca tu crezi ca nu te descurci, aminteste-ti ca pentru asta sunt antrenorii personali: sa te ajute sa evoluezi din punct de vedere fizic astfel incat sa-ti atingi obiectivele. Antrenorul personal iti va face o schema de antrenament cu exercitii pliometrice, potrivita nivelului tau, astfel incat tu sa nu te accidentezi.

Te asteptam pe blogul nostru pentru a citi si alte articole interesante, despre sport si nutritie.

Cu drag,

Cristiana


cristina munteanuArticol scris de Munteanu Cristiana, 
Antrenor & Specialist remodelare corporala

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment