Grasimea din jurul taliei

grasimea din jurul taliei
14
May 2017

De ce facem burta?

Motivele pentru care unii dintre noi se ingrasa, in special in jurul abdomenului, sunt diferite. In urma unor studii facute, s-a dovedit ca femeile, din cauza schimbarilor hormonale lunare din perioada menstruatiei, sunt predispuse la aceasta acumulare de grasime in jurul taliei. Cat despre barbati, s-a ajuns la concluzia ca burtica apare din cauza scaderii de testosteron.

Exista insa si o cauza comuna pentru ambele sexe, si anume: stresul. Multe studii au scos in evidenta ca exista o legatura stransa intre creier si intestine deoarece intestinele au un grad crescut de sensibilitate si sunt pline de nervi, exact ca si creierul, ceea ce le face sa fie, dupa creier, cea mai mare zona cu nervi din corpul uman. Ceea ce nu este de neglijat este faptul ca cortizolul, pe care corpul il secreta in situatiile stresante si-l elibereaza in organism, incetineste metabolismul, ceea ce duce si la acumularea depozitelor de grasime din jurul taliei.

Grasime in interiorul abdomenului VERSUS Grasime sub piele

Foarte multe femei se plang de cresterea grasimii abdominale odata cu trecerea anilor, chiar daca sunt slabe sau nu au multa grasime corporala. Acest fenomen apare din cauza dezechilibrului de estrogen, un hormon care influenteaza modul in care este distribuita grasimea. Ceea ce constituie insa o problema este ca grasimea abdominala si un abdomen evidentiat nu inseamna ca avem grasime doar sub tesutul subcutanat, sub piele. Aceasta “burta” poate insemna ca avem si grasime viscerala, adica cea care se gaseste in jurul organelor interne.

Primul tip de grasime, cea cutanata, ridica probleme care tin doar de partea estetica, pe cand cel de-al 2-lea tip, cea viscerala, prezinta si risc pentru sanatatea organismului. Din cauza prezentei acestei grasimi viscerale, exista un risc mai mare de aparitie a bolilor cardiovasculare, a bolilor hepatice  si a afectiunilor colonului, dar si a diabetului de tip 2.

Grasimea din jurul taliei – Cum putem preveni aparitia ei?

Daca mai sus am descoperit ca avem 2 tipuri de grasime abdominala, haideti sa le luam pe rand si sa vedem la ce solutii pentru prevenire si pentru tratare putem apela.

Spuneam ca grasimea subcutanata din jurul taliei creeaza disconforturi din punct de vedere fizic (fie ca nu ne stau bine pantalonii, fie ca ne strang si ne ies in evidenta colaceii, toate acestea tin de estetica). Pentru aceste probleme avem ca solutii imediate tratamentele de remodelare corporala. Fie ca e vorba de criolipoliza, radiofrecventa, cavitatie, vacuum, impachetari pentru slabit, masaje remodelatoare, toate au acelasi scop: sa remodeleze stratul adipos astfel incat sa apara scaderea in centimetri.

Cand vorbim despre grasimea viscerala, avem ca solutii un regim alimentar echilibrat si exercitiile fizice.  Ceea ce este important, insa, cand vine vorba de un regim alimentar, este ca schimbarile sa le facem treptat si fara restrictii. Daca ai un stil de viata haotic, nu renunta dintr-o data la alimentele preferate nesanatoase, ci fa schimbari in ceea ce priveste cantitatea. Usor, usor le vei putea scoate, fara a te stresa si frustra, din alimentatie si le vei putea inlocui cu altele mai sanatoase si mai potrivite noului regim de viata.

Cat despre exercitiile fizice, gandeste-te si alege doar forma de activitate fizica care te caracterizeaza, care iti aduce placere, pentru ca in caz contrar aceasta schimbare nu va tine mult timp si tu vei reveni, intr-un termen relativ scurt, la vechiul tau stil de viata care iti va parea mai comod si mai multumitor.

Reguli alimentare pentru eliminarea grasimii din jurul taliei:

In ceea ce priveste grasimea corporala, intotdeauna variatia si moderatia va fi cea mai buna combinatie. Nu trebuie sa eliminam definitiv grasimile, desi se spune ca grasimea ingrasa. In mare parte este adevarat, insa nu toate grasimile sunt daunatoare. De exemplu, daca mancam grasimi de tipul omega 3 sau 6, luate din masline, avocado, diferite seminte sau din peste, vom reusi sa ne mentinem atat silueta, cat si starea de sanatate a intregului organism.

Ceea ce este cu adevarat urgent de scos din alimentatia zilnica, pentru a preintampina acumularea de grasime din jurul taliei, sunt bauturile racoritoare si cele carbogazoase, deoarece ele au un continut mare de zahar sau indulcitori artificiali.

O solutie extraordinara si la indemana tuturor o reprezinta otetul de mere. Acidul acetic din compozitia acestuia produce anumite substante care ajuta la eliminarea grasimilor prin stimularea metabolismului. Specialistii recomanda ca inainte de fiecare masa, cu aproximativ 30 de minute, sa bem un pahar de apa in care sunt puse 3 lingurite de otet de mere.

Nu va asteptati ca, daca beti 2 zile aceasta combinatie, grasimea sa se topeasca! Acesta este un ajutor adus metabolismului nostru astfel incat sa-i dam un bust ca el sa poata arde grasimile mult mai usor.

Un plan alimentar bogat in proteine ne poate ajuta, de asemenea, in lupta cu grasimea. Proteinele, pentru a putea fi digerate, au nevoie ca metabolismul celular sa consume multa energie, multe calorii. In plus, proteinele ajuta la formarea, cresterea masei musculare si la dezvoltarea tesutului muscular, fapt ce ajuta in cadrul procesului de ardere a grasimilor. Pe deasupra, datorita faptului ca proteinele se digera mult mai lent, vi se va reduce si pofta de mancare.

Vorbeam mai sus de factorii de stres care declanseaza cortizolul. Ei bine, pe langa acesta, mai intervine si insulina care, odata cu inaintarea in varsta, este secretata intr-o cantitate mai mare, ceea ce duce la formarea depozitelor de grasime din jurul taliei. Astfel ca, de evitat sunt si produsele procesate, dulci, cu un continut mare de fainoase deoarece ne scad rezistenta corpului la insulina si, prin urmare, ajuta la formarea grasimii.

Ce sporturi se recomanda cand avem grasime abdominala?

O dieta sanatosa in care predomina legumele cu multe fibre si proteine, in care portiile sunt echilibrate, poate avea efecte extrem de benefice cand vine vorba de grasime corporala.

Insa un program de exercitii fizice regulate poate fi salvator. Fie ca faci sporturi cardio, fie ca faci exercitii de tonifiere, fie ca alergi, fie ca doar mergi minim 30 minute in fiecare zi, corpul tau iti va multumi.

Vei antrena metabolismul, il vei pune sa arda caloriile pe care le-ai acumulat mancand si, in plus, sistemul cardio vascular va fi mult mai sanatos. Cele mai antrenante si solicitante forme de sport la care se consuma cele mai multe calorii sunt Body Pump, Cardio-Tone, Interval training, Bosu, Step Aerobic.

Este insa important de retinut ca stratul adipos creste atunci cand volumul caloriilor ingerate depaseste volumul caloriilor folosite. Mai concret, corpul foloseste un anumit numar de calorii pentru activitatile noastre zilnice. Daca noi mancam mai mult decat consumam prin aceste activitati, diferenta o va transforma in depozite de grasime.

Nimic nu este imposibil! Este necesar sa-ti doresti si sa gasesti acea vointa a-ti crea o obisnuita din a respecta cele enumerate mai sus. Asadar, daca nu esti inca pregatit/a pentru sezonul estival care se apropie pe nesimtite si, odata cu el, si sezonul abdomenelor la vedere, inca ai timp sa scapi de grasimea inestetica de pe abdomen pentru a-ti putea etala corpul la plaja, nestresat/a. Pentru aceasta, centrul nostru ti-a pregatit o multime oferte care cuprind programe de remodelare corporala.

Ai grija de tine!


Articol scris de Cristiana Munteanu, cristina munteanu
Antrenor & Specialist Remodelare corporala

 

 

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment