Hiperlordoza – Corecteaz-o cu Pilates

masaj sportiv
02
feb. 2019

Hiperlordoza – Probabil ca multi dintre dintre noi am auzit de expresia ,,lordozat / a” sau are spatele,, in sa’.Pentru unii  pare un pic amuzant, insa persoana in cauza, chiar are o problema  la nivelul coloanei vertebrale lombare.

 Ce este Lordoza?

Este o deviatie a coloanei vertebrale lombare cu convexitate anterioara. Orice persoana are in mod normal 4 curburi fiziologice.  Avem doua lordoze una in regiunea cervicala si una in regiunea lombara si doua cifoze, in regiunea toracala si sacrala. Curburile normale ii dau coloanei vertebrale mobilitate, permitandu-i sa se comporte in cadere ca un arc, amortizand socurile, spre deosebire de o coloana fara curburi (un spate plat). De asemenea, tot curburile normale sunt cele care pastreaza proiectia centrului de greutate in interiorul poligonului de sustinere. Cele mai intalnite deviatii ale coloanei vertebrale sunt: hiperlordoza lombara, cifoza toracala si scolioza, aceasta poate fi in forma literei S sau C.

 Ce este hiperlordoza?

O postura defectuasa este indicata de bascularea bazinului fie anterior, fie posterior, fie lateral. Hiperlordoza este curbarea in exces a lordozei lombare spre inainte, la nivelul regiunii lombare.

 Din ce cauze poate aparea hiperlordoza?

De cele mai multe ori hiperlordoza se poate instala din cauza posturii incorecte si a lipsei de activitate fizica. Poate aparea la persoanele supraponderale sau obeze, in sarcina, insa, sunt si cazuri in care aceasta poate fi și ereditara, sau se formează la nastere din cauza unor probleme ale dezvoltarii fatului. Deficientele coloanei vertebrale sunt : cifoza, scolioza  si pot  fi de asemenea, cauze ale curburii lombare exagerate a coloanei vertebrale.

 Ma doare spatele si am hiperlordoza. Pot sa fac Pilates?

Da. Dacă stiti ca aveti o deficienta la nivelul coloanei vertebrale, aș recomanda mai intai, să va vedeți cu un bun instructor Pilates, care să va faca o evaluare și sa vă recomande un program de exercitii specifice nevoilor d-voastra.

Prin exercitii fizice specifice, se urmareste intarirea muschilor stabilizatori ai spatelui, ai abdomenului, mobilitate pe anumite zone ale  coloanei vertebrale, astfel incat curbura lombara a spatelui sa poate fi normalizată in timp sau redusa.

In Pilates, indiferent de forma corpului, scopul acestei metode ,este de a corecta posturile gresite, de  tonifiere a musculaturii  slabe  a intregului corp, de redare a mobilitatii de care corpul  are nevoie si de a ajuta oamenii sa-si contientizeze corpul, iar in timp sa invete miscarile de baza si sa poata lucra si singuri oriunde. Cu o practică consecventă și precisă a exercitiilor Pilates, puteți sa va corectați pozitia pentru a va intoarce la alinierea ideala prin reducerea dezechilibrelor musculare, ceea ce înseamnă, de asemenea, punerea capatului durerilor și a posturilor gresite ale corpului!

Ce muschi sunt afectati din cauza hiperlordozei?

Aceasta deficienta  face ca flexorii soldului sa fie stranși și eventual  și adductorii. Muschii abdominali  devin lungi si slabi, iar muschii fesieri sunt  de obicei  slabi si fara tonus. In cazul in care tipul de postura este destul de defectuos, atunci este posibil sa existe posibilitatea ca muschii coapsei posterioare sa preia  functia muschilor fesieri scotandu-i pe acestia din actiune. Pe langa tonifierea musculaturii abdominale se mai urmareste:

-detensionarea muschiului psoas iliac sau ”mușchiul sufletului”cum i se mai spune. Acest mușchi are un rol exrem de important, este un muschi stabilizator al  spatelui, leaga picioarele de coloana vertebrala, si este crucial in miscarile de baza, precum mersul. Actioneaza ca un pod de suspensie intre picioare si trunchi. Influențeaza mobilitatea, echilibrul structural, funcționalitatea articulațiilor, flexibilitatea, multe altele.

-detensionarea si intinderea musculaturii lombare prin flexia coapselor pe bazin;

-retroversia bazinului prin contractia simultana a muschilor fesieri si abdominali;

-tonifierea musculaturii din partea posterioara a coapselor;

-tonifierea fesieruluimPe masura ce intariti muschii stabiliztori ai trunchiului, acestia vor ajuta sa susțina coloana vertebrala și sa reduca presiunea asupra mușchilor lombari.

De ce sa-mi fac griji in privinta Hiperlordozei?

In general, lipsa tonusului muscular si postura gresita,  poate duce la dureri cronice și pe termen lung, la afectarea discurilor intervertebrale și a structurii osoase, ducand chiar la afectiuni precum: discopatii , lombalgii, hernii, etc. Asadar, singura solutie este facem miscare, pentru ca aceasta  ne poate ajuta si da stare de bine de care avem nevoie.

 

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment