Pe cine nu doare spatele?

22
ian. 2018

 Pe cine nu doare spatele?

Durerile de spate sunt foarte populare in zilele noastre, la moda chiar, ar spune un ironic. Femei si barbati, adolescenti, oameni in toata firea sau bunici, toti ne plangem ca ne doare spatele.

Mai devreme sau mai tarziu, toti devenim constienti de unde vine. De la calculator, primul vinovat. Mai exact, de la postura incorecta la birou pe care o luam cu noi si pe canapea, in masina, chiar si cand mergem pe strada. Ajuta, desigur, si privitul insistent in telefon: cu capul aplecat si ceafa indoita, concentrati pe orice altceva decat pe senzatiile din corp. 5 minute acum, 5 minute mai incolo si asa se acumuleaza ore intregi de presiune in zona cervicala si intreaga coloana.

Stiai toate acestea, iar spatele te doare si pe tine uneori, dar pana acum ai preferat sa ignori semnele si sa-ti vezi mai departe de treaba. Pentru ca da, obisnuinta si comoditatea sunt foarte puternice, cel putin mai puternice ca noi intr-o zi cu atatea pe cap.

Vestea proasta este ca, odata “dobandita”, postura defectuoasa se corecteaza doar cu multa atentie, efort si exercitiu.

Vestea si mai proasta este ca, daca nu se corecteaza, o postura gresita se transforma in timp in deformari ale coloanei si durerile corespunzatoare.

Si atunci care e vestea buna si ce sa fac daca ma doare spatele?

Trebuie sa fie si o veste buna, nu? Este, intr-adevar. Exista o metoda, o disciplina pe care o poti practica pentru a reda tonicitatea, mobilitatea si forta coloanei tale:

Pilates dace te doare spatele

Despre care probabil te surprinde sa citesti aici pentru ca te-ai obisnuit sdaca te doare spatelea fie asociat cu fitness-ul si metodele de slabit. Trebuie sa stii ca, la origini, Pilates este o metoda de recuperare medicala. Joseph Pilates, cel ce a pus bazele acestei metode, s-a inspirat din  gimnastica, yoga,balet si body building pentru a crea o serie de exercitii ce armonizeaza complet musculatura si mintea.

Aceste excercitii acorda deosebita atentie musculaturii posturale si abdominale, adica exact acei muschi ce sustin coloana vrtebrala. Lucrate pe saltea sau la anumite aparate, exercitiile Pilates creeaza armonie intre corp si minte. Executand incet, cu atentie, inveti sa-ti constientizezi corpul si in acelasi timp, sa eliberezi mintea. Scopul este sa devii constient  si sa iti corectezi postura prin tonifierea muschilor profunzi ai spatelui, muschilor abdominali si ai pelvisului.

Joseph Pilates spunea ca “in 10 sedinte vei simti diferenta, in 20 de sedinte vei vedea diferenta, iar in 30 de sedinte vei avea un corp cu totul nou”.

Pot face Pilates daca am cifoza, scolioza sau lordoza si ma doare spatele?

Da! Asa cum spuneam mai sus, metoda Pilates este la origini o forma de recuperare medicala. Principiul de baza este ca modul in care executi exercitiul este mai important ca exercitiul in sine. Fara graba, cu atentie la fiecare miscare! Scopul este de a intari trupul uniform, de a reface energia si a creste mobilitatea musculara si articulara. Toate acestea duc la corectarea posturilor vicioase. Iar corpul tau are mare nevoie de acest echilibru.

Te astept la sala sa lucram impreuna cu energia Pilates!

Pentru mai multe informatii intra pe: http://www.centrulsalus.ro/pilates/

 

Cu drag,

Elena

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment