Pilates contra asteniei de primavara

27
mart. 2018

Pilates contra asteniei de primavara

Se cam joaca cu noi vremea, presiunea atmosferica oscileaza si ea destul de mult, deci numai bine se instaleaza astenia de primavara.

De la lipsa de energie la nervozitate, de la anxietate la stari depresive, “n-am chef de nimic” si “o sa mai mananc o gogoasa” – ne luptam cu toate in perioada aceasta si trebuie sa fim puternici, dar mai ales, puternice …pentru ca se pare ca femeile sunt mai mult afectate de astenie decat barbatii.

Astenia de primavara inseamna in primul rand rezistenta scazuta a organismului – atat fizica, cat si psihica. Si cum redevenim noi tari ca piatra? Cu sport, desigur! Si nu orice fel de sport, ci o activitate care ia in considerare si partea psihica, tintind echilibrul. Ati ghicit? Pilates!

Exercitiile Pilates sunt inspirate din gimnastica de baza si recuperatorie, body buiding, yoga si balet dar nu se limiteaza la fizic. Prin Pilates se urmareste o armonie, o constientizare a prezentului si a bucuriei de a trai in propriul corp. Atat fizic cat si psihic, Pilates creste rezistenta. Practica se bazeaza pe controlul miscarii: vei executa incet, cu atentie pe zona pe care o lucrezi, dar si pe respiratie. Iar corpul tau va raspunde: sedinta dupa sedinta, vei observa ca poti mai mult, vei vedea diferenta in tonus, in postura si, desigur, in oglinda.

O ora de Pilates iti poate reda cheful de viata si tonusul de care ai nevoie! Cum asa? Se stie ca efortul  fizic stimuleaza creierul sa elibereze endorfine, acei neurotransmitatori responsabili cu calmarea durerii. Efectul este puternic calmant, dand o stare de relaxare extrem de placuta. Dar asta poti obtine cu orice fel de efort si, din pacate, starea aceasta de pace fizica nu dureaza la infinit.

Ce aduce in plus Pilates este tehnica prin care se realizeaza exercitiile: incet, cu grija, pastrand atentia in corp si respirand controlat. Pilates se concentreaza pe calitatea miscarii: cel mai simplu exercitiu poate fi cel mai eficient daca este executat corect si constient.

 

In schimb, cele mai complexe sau grele exercitii pot fi total degeaba daca nu ai postura corecta, daca nu executi miscarea in ritmul respiratiei sau daca te grabesti. Un instructor bun de Pilates iti va explica acest lucru de la prima sedinta si va avea grija sa respectati tehnica la fiecare exercitiu.

Si asa, lucrand cu atentie pentru 50-60 de minute, iti vei limpezi mintea de stres, ganduri anxioase si ce mai aduce aceasta minunata astenie de primavara. Complementam starea aceasta de focus cu niste exercitii de respiratie si niste efort bine dozat si iata, am iesit din sala cu un zambet calm pe buze! O ora de Pilates iti poate salva cea mai ploioasa zi de primavara pentru ca te ajuta sa uiti complet de senzatia “n-am chef de nimic” si iti da energie pentru a doua zi. Adica faci efort si apoi ai energie? Exact! Pentru ca dupa efort vei avea pofta de mancare si un somn bun, linistit. Desigur, putina grija la ce mananci dupa sala nu strica 😉 Usor, cate putin si fara graba. Ca la Pilates adica!

Exercitiile Pilates ajuta cu tonifierea?

Sa incepem prin a explica ce inseamna aceasta tonifiere pe care ne-o dorim cu totii. Silueta arata tonifiata in momentul in care raportul dintre grasime si muschi este echilibrat, adica atunci cand stratul de grasime este destul de subtire pentru ca zona sa fie ferma, iar muschiul vizibil. Dupa cum stii, exista anumite zone ale corpului unde acest raport dintre muschi si grasime are tendinta sa fie problematic. Coapsele si abdomenul sunt “vedete” din acest punct de vedere. In functie de constitutia ta, vom stabili un program de exercitii care va lucra musculatura din zonele problema; numai asa vom obtine, in timp, tonifierea.

In cat timp incepe sa se vada o schimbare?

Joseph Pilates, inventatorul acestei metode, spunea ca in 20 de sedinte, diferentele incep sa se vada pe corpul tau. Desigur, daca faci 20 de sedinte intr-un an, probabil aceste diferente vor fi un pic mai greu de vazut…

Ca in orice disciplina, important este sa practici constant, de cel putin 2 ori pe saptamana. In acest caz, da, schimbarea apare dupa 20 de sedinte!

Asa ca, tu trebuie sa te lupti cu astenia cat sa ajungi la sala pentru ca de aici ne ocupam noi! Instructorii Pilates de la Centrul Salus au pregatirea si experienta necesara pentru a adapta antrenamentul zilnic la starea ta. Atat cea fizica, cat si cea psihica! Misiunea noastra este sa-ti intarim musculatura, dar si increderea in tine. Obisnuim sa spunem ca primul lucru pe care il obtii la Pilates este tonusul. Urmeaza increderea in propriile forte si rezultatele in oglinda.

Daca stii pe cineva care practica de ceva vreme Pilates, stii si despre ce rezultate vorbim: silueta aceea zvelta si tonifiata, alura usoara si elastica, insotita intotdeauna de energie si buna dispozitie. Toate acestea se obtin cu exercitiu constant si depind numai de motivatia fiecaruia. Important e ca se pot obtine! Si ca nimic nu te poate opri sa arati si sa te simti minunat. Nici macar astenia de primavara 😉

 

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment