De ce sunt recomandate exercitiile Pilates in sarcina?

De cand ai aflat ca esti insarcinata, numai bebe conteaza. Chiar daca e cat o mandarina, ti-a schimbat complet prioritatile si felul in care iti vezi corpul.

Ca te ingrasi sau nu, conteaza mai putin. Important e sa fii sanatoasa si sa-i oferi copilului tot ce are nevoie pentru a se dezvolta armonios.

Alimentatia joaca un rol foarte important aici si probabil ai citit deja toate cartile/articolele pe tema asta. Iar despre activitatea fizica, stii ca nu trebuie sa lipseasca, dar nu esti foarte sigura ce ar trebui sa faci. Pentru ca unele miscari ar putea face mai mult rau decat bine, mai ales in lunile mai avansate de sarcina. Si atunci nu prea ai curaj sa mergi la sala.

Nici n-ar trebui sa mergi pur si simplu, fara indrumarea unui specialist. In primul rand, trebuie sa vorbesti cu medicul tau constant. La fiecare consultatie, intreaba daca exista vreun tip de activitate interzisa in perioada in care te afli!

Atunci cand medicul spune ca e ok sa faci miscare, Pilates este cea mai buna forma de miscare!

De ce?

Pentru ca metoda Pilates a fost dezvoltata ca o terapie de recuperare, deci nu forteaza muschii si articulatiile, ci functioneaza pentru a le intari. In cazul sarcinii, exercitiile usoare, executate cu atentie, te ajuta sa-ti mentii muschii tonifiati. Imagineaza-ti cat de mult ar avea de suferit musculatura intr-o perioada de 9 luni de inactivitate.

Ce trebuie sa stie o viitoare mamica inainte sa vina la Pilates? Raspundem pe rand la toate intrebarile!

Cum ne ajuta Pilates pe mine si burtica mea?

Metoda Pilates include o serie de exercitii speciale pentru gravide. Vei exersa pozitii de travaliu, vei invata tehnici de respiratie si exercitii specifice fiecarui trimestru de sarcina.

In cartea sa ,,Return to Life through Contrology”, Pilates dedica o intreaga sectiune respiratiei. Cresterea cantitatii de oxigen inhalate si circulatia sangelui oxigenat spre fiecare segment si organ al corpului sunt esentiale, mai ales in perioada sarcinii.

De asemenea, vei invata sa iti constientizezi postura corecta, sa iti relaxezi mintea si  sa iti mentii tonusul musculaturii ,,centrului’’. Vom practica exercitii care lucreaza muschii abdominali profunzi, lombari, erectori ai spatelui, pelvisul si trunchiul. Toate aceste exercitii si tehnici te vor ajuta in acele momente unice pentru a-ti intampina cu bucurie puiutul mult asteptat.

In ce perioada a sarcinii e bine sa fac Pilates?

Poti incepe sa practici Pilates chiar dupa implinirea primului trimestru de sarcina, cand nidatia fatului este completa.

Foarte importat: inainte sa vii la orele de gimnastica Pilates, trebuie sa ai acordul medicului obstetrician!

Cat de des trebuie sa merg la Pilates?

In general, se recomanda cate doua sedinte pe saptamana. Antrenorul tau te va ajuta sa-ti faci un program in functie de nevoile tale.

Ce fel de exercitii voi face?

Programul de gimnastica Pilates al unei gravidute este extrem de important si trebuie foarte bine gandit. Se tine cont de multi factori: trimestrul de sarcina in care se afla, stil de viata, conditie fizica, plus recomandarile medicului obstretician.

De aceea, programele pentru gravidute sunt individuale si personalizate. In general, se lucreaza cu exercititii pentru:

  • Zona lombara (mijlocul) – aceste exercitii ajuta la formarea autocontrolului asupra posturii corpului, extrem de importanta in timpul sarcinii
  • Tehnici de respiratie
  • Cresterea flexibilitatii articulare (in special articulatiile bazinului si coxo-femurale) prin exercitii cu mingea de pilates
  • Prevenirea retentiei de apa (umflarea mainilor si a picioarelor in ultimile luni de sarcina) prin exercitii de stretching speciale pentru gravidute 🙂

Care sunt avantajele  exercitiilor Pilates in timpul sarcinii?

Metoda Pilates este diferita fata de alte forme de sport deoarece se axeaza foarte mult pe modul de executie al exercitiilor. In cazul gravidutelor, exercitiile sunt gandite pe masura nevoilor si abilitatilor fiecareia.

  • Efortul in timpul sedintelor este minim
  • Disconfortul si durerile de spate care pot aparea in timpul sarcinii sunt diminuate
  • Mobilitatea si tonicitatea intregului corp sunt imbunatatite si mentinute pe intreaga perioada a sarcinii
  • Exercitiile pilates ne invata cum sa respiram corect astfel incat sa se asigure oxigenarea muschilor si eliminarea toxinelor din organism
  • De asemenea, ne invata cum sa ne relaxam, cum sa ne concentram si cum sa avem control asupra miscarilor

Cel mai important lucru in Pilates este ca organismul lucreaza atat pe interior, cat si pe exterior, creandu-se o armonie intre corp si suflet.

Unde pot face Pilates in siguranta pentru burtica mea?

Imediat ce ai primit acordul medicului pentru gimnastica Pilates prenatala, poti incepe fie sub supravegherea unui kinetoterapeut, fie a unui instructor Pilates atestat.

In niciun caz, nu incepe sa faci exercitii invatate pe internet sau din auzite! Este important pentru sanatatea ta sa mergi la un instructor experimentat in lucrul cu femei insarcinate.

Instructori bine pregatiti si gata sa-ti intampine burtica gasesti la si centrul nostru. Vei lucra cu un instructor personal de pilates care iti va acorda toata atentia. In primul rand, va gandi un program de exercitii in functie de startea ta curenta si recomandarile medicului. Apoi, va fi alaturi de tine la fiecare sedinta, se va asigura ca faci numai exercitii utile si ca nu te epuizezi. Pentru ca asa e cel mai bine pentru tine si burtica ta!

Pret: 10 sedinte – 590 lei cu max 2 pers in sala

10 sedinte individual – 980 Lei