Pilates pentru barbati!

02
apr. 2018

Pilates pentru barbati – Desi Pilates e din ce in ce mai popular si la noi in tara, tot mai exista niste prejudecati care circula libere prin salile de antrenament. Printre ele, una extrem de… discriminatorie: “Pilates pentru barbati? Eu am auzit, ca Pilates e o chestie pentru femei”.

Serios? Nici macar pe aproape!

De ce Pilates pentru barbati?

Daca va intrebati ce poate face Pilates-ul pentru barbati, va raspundem detaliat in acest articol.

In primul rand, numele Pilates vine de la cel ce a inventat aceasta metoda: Joseph Pilates. Inainte sa spuneti ca sunt multe lucruri pentru femei inventate de barbati, trebuie sa stiti ca Joseph Pilates a pus la punct metoda sa lucrand in primul rand cu propriul corp. Metoda Pilates a fost dezvoltata practicand si observand reactiile organismului la miscare. Tot in acest fel a fost proiectat si reformerul, un aparat special pentru exercitiile Pilates. Practica zilnica si atentia dedicata intregului corp l-au tinut Pe Joseph Pilates nu numai sanatos, ci intr-o forma fizica de invidiat, pana la importanta varsta de 87 de ani. Cine n-ar vrea sa arate ca in imaginile alaturate la 57 de ani? Dar la 82?

Cum sunt exercitiile Pilates pentru barbati?

Exercitiile Pilates au tendinta sa arate a fi usoare, dar pot ridica provocari la fel de mari ca un antrenament serios la sala. Natura exercitiilor este diferita, abordand toata musculatura, inclusiv cea profunda. Pentru un barbat care lucreaza de obicei cu greutati, provocarea ar putea fi si mai mare: s-ar putea sa-ti descoperi muschi noi la ora de Pilates!

Ce poate face Pilates pentru barbati?

Desigur, este foarte important si care este obiectivul antrenamentului tau. Daca urmaresti sa-ti dezvolti masa musculara in mod deosebit, Pilates  te va ajuta dar nu foarte mult. In schimb, daca iti doresti un corp puternic cu muschi  bine structurati, cu articulatii puternice si mobile, e momentul sa incepi antrenamentul! Exercitiile sunt gandite sa stabileasca echilibru in corp, deci vei trece prin toate grupele de muschi. Nu, un corp voluminos in partea de sus sustinut de niste picioare neglijate nu este deloc un corp care lucreaza Pilates. Un barbat care practica de ceva vreme Pilates are un corp zvelt, armonios cu muschii bine definiti. Pilates creste rezistenta musculara lucrand in acelasi timp si articulatiile, deci imbunatateste si flexibilitatea (lipsa flexibilitatii fiind o problema destul de frecventa in randul barbatilor).

Pilates, pentru un abdomen de invidiat

,,Core” = toti muschii care leaga partea superioara a trunchiului de cea inferioara.

Pilates acorda o mare importanta zonei “core” adica centrul corpului, musculatura abdominala si toti muschii care sustin coloana vertebrala si practic, intregul corp. Se lucreaza cu foarte mare atentie muschii abdominali profunzi, muschii pelvieni si cei intercostali. In aceasta zona este foarte posibil sa descoperi muschii aceia “noi” despre care povesteam mai sus. Se intampla datorita faptului ca exercitiile complexe de Pilates ating muschi pe care nu-i bagi niciodata in seama facand abdomene obisnuite, chiar daca faci cu sutele. Sigur, obtinem patratelele mult dorite si dupa antrenamentul Pilates, dar mai obtinem si o postura mai corecta, si o coloana mai dreapta. Lucrand tocmai acesti muschi de sustinere, coloana recupereaza orele petrecute la birou si isi revine incet- incet, la postura corecta.

Cat de repede se vad rezultatele daca voi practica Pilates?

Depinde, desigur, de tine. Nici Pilates nu face minuni de unul singur, deci va trebui sa te antrenezi constant. Vei observa primele rezultate dupa 10 sedinte si crede-ma, vei vrea mai mult. Cat despre prejudecatile privind barbatii la Pilates… de acestea scapam dupa prima sedinta la Centrul Salus. Instructorii nostri au experienta necesara pentru a-ti pregati un antrenament pe masura: provocarea de care ai nevoie pentru a incepe ceva nou, pentru a face ceva bun pentru corpul tau!

 

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment