Atunci cand un barbat se hotaraste sa faca miscare, fie pentru sanatate, fie pentru fizic, isi ia un abonament la sala. Sau merge la un fotbal cu prietenii. Sau alearga in parc. Nici prin gand nu i-ar trece sa mearga la Pilates. Pentru ca Pilates are, la noi in tara, aceasta reputatie de activitate feminina, pe care o practica sotia adica.

    Domnilor, este momentul sa va schimbati parerea despre Pilates!

              Pentru ca:

  – Scopul Pilates este echilibrarea organismului prin miscare, deci se adreseaza atat femeilor cat si barbatilor.

 – Lucreaza toata musculatura si toate articulatiile prin exercitii complexe.

 – Este o metoda de recuperare medicala dezvoltata de un barbat.

 – Nu necesita nici un nivel de pregatire sau experienta anterioara.

          – Lucreaza zona “core”, zona destul de problematica pentru barbati!

 

    Avantajele metodei Pilates, la masculin

    “Core” inseamna toata musculatura abdominala si a spatelui. Daca vreti, muschii trunchiului, cei ce sustin corpul in verticalitate. Cand spunem “zona destul de problematica pentru barbati” ne referim desigur la burta care, dupa o anumita varsta, incepe se apara la aproape toti domnii.

    Pilates da cea mai mare importanta acestei zone pentru ca din core pleaca orice miscare a corpului. Este centrul nostru. Tot de aici se controleaza si postura. Un core puternic inseamna practic un corp echilibrat. Exercitiile Pilates antreneaza toti muschii spatelui, abdominalii si muschii pelvieni prin miscari complexe. Inainte sa se vada, rezultatele se simt: un corp mai viguros, mai rezistent si mai puternic. Iar dupa primele sedinte, incepe sa se si vada cum “pleaca” centrimetrii de pe talie.

   Pilates tonifica tot corpul, din cap pana in picioare

    Trebuie sa stii ca, daca vrei sa faci doar “biceps si piept”, probabil nu e cazul sa vii la Pilates. Aceasta metoda lucreaza toata musculatura, iar rezultatul nu este cresterea spectaculoasa de masa musculara. Rezultatele vizibile sunt: muschi tonifiati, alungiti, elastici si rezistenti. Pilates lucreaza de la talpi, pana la muschii gatului prin miscari complexe, executate cu atentie. Nu se pune accentul pe forta sau viteza, in special la incepatori, ci pe cresterea rezistentei musculare si pe intarirea articulatiilor. Deci nu, nu vom lucra cu greutati de 30 kg, ci mai degraba la saltea, cu greutatea propriului corp sau la Reformer, un aparat special pentru Pilates.

  Pilates atenueaza sau rezolva complet durerile de spate 

    Dupa niste ani buni de stat la calculator toata ziua, incep sa apara si durerile de spate. In cele mai multe cazuri, de vina este pozitia gresita care atrofiaza o parte din musculatura in timp ce cealalata parte duce tot greul, deci este extrem de incordata. In acest caz, exercitiile Pilates ajuta tocmai prin faptul ca pun la lucru toti muschii, deopotriva. In functie de problema fiecaruia, antrenorul Pilates recomanda un program personalizat si se lucreaza pentru a reintari acei muschi care si-au pierdut elasticitatea si forta. In timp, se regleaza postura, iar durerile incep sa dispara pentru ca nu se mai pune presiune numai pe anumite zone.

 Pot sa vin la Pilates daca nu am mai facut sport de multi ani?

    Cu atat mai mult! Fiind o metoda de recuperare medicala, Pilates nu va forta acolo unde nu este cazul si nici nu-ti va cere un efort extrem. Iar antrenorii de la Centrul Salus au experienta necesara pentru a-ti recomanda un program personalizat conditiei tale fizice actuale. Se incepe cu miscari simple si, pe masura ce organismul incepe sa raspunda, creste intensitatea si complexitatea miscarilor. Cu cat incepi mai devreme, cu atat mai bine.

In cat timp se vad rezultatele?

    Depinde foarte mult de conditia ta fizica actuala, dar si de rezultatele pe care le urmaresti. De exemplu, daca vrei sa pierzi in greutate, dupa 10 – 15 sedinte vei vedea clar progresele. Daca vrei sa-ti corectezi postura si sa rezolvi niste probleme cu coloana, probabil rezultatele vor aparea dupa aproximativ 3 luni. Varsta, dieta si chiar si programul tau zilnic au cuvinte grele de spus in evolutia corpului tau. Insa daca incepi sa practici Pilates si esti constant, asta insemnand minim 2 sedinte pe saptamana, rezultatele se vor simti si vedea cu siguranta!

Cum este o sedinta de Pilates la Centrul Salus?

    Exista 2 variante de lucru: cea in care lucram cu 3 persoane in sala, si cea in care poate fi doar o singura persoana. In orice caz, trainerul personal va avea grija ca fiecare participant sa aiba programul lui de exercitii, personalizat in functie de nevoi.  Asadar, stai linistit, esti pe maini bune si sigure!

    Atmosfera este deschisa si prietenoasa, toata lumea lucreaza in special pentru sanatate si wellness. Nu fortam, nu exageram si, mai ales, nu renuntam!