Pilates pentru coloana: cifoza si lordoza se pot ameliora

Pilates pentru cifoza si lordoza – Metoda Pilates a devenit foarte populara in Bucuresti, aproape orice sala de fitness are in program si o clasa de Pilates. Mai putin populara este insa ideea ca Pilates la origini a fost o forma de recuperare fizica, iar exercitiile sunt gandite pentru a ajuta corpul sa se intareasca si sa se miste liber.

Da, tonifierea musculara, eventual si pierderea in greutate vin la pachet in cazul unui antrenament constant. Insa noi, cei de la Centrul Salus, credem ca beneficiul cel mai important al exercitiilor Pilates este sanatatea coloanei, a muschilor si a articulatiilor care ne sustin corpul. Un corp sanatos este puternic, flexibil si echilibrat si, cel mai probabil, arata destul de bine 😉

Pilates pentru Cifoza si Lordoza

Si daca tot vorbim despre ce arata bine si ce nu, sa ne uitam un pic si la cifoza. Este denumirea medicala pentru postura aplecata, cocosata. Daca te uiti cu atentie, o sa observi ca, din pacate, atat de multi dintre noi stau asa. Nu arata bine. Si nici nu se simte bine! Umerii, gatul si omoplatii care deformeaza postura incep sa doara in timp. Daca ai trecut de 30 de ani si stii ca nu ai cea mai corecta postura, durerile de spate sunt aproape. Nu e o amenintare, ci o problema cu care ne luptam toti, in special cei care petrec mult timp pe scaun sau in alte pozitii greu de sustinut pentru coloana.

Lordoza vine si ea de multe ori mana in mana cu cifoza. Daca partea de sus a coloanei se apleaca inainte si formeaza cocoasa, partea de jos a coloanei, zona lombara, se arcuieste excesiv in fata. Chiar daca postura nu este corecta, muschii coloanei se intind sau se contracta pentru a ne asigura echilibrul in pozitia verticala. O coloana sanatoasa are o usoara forma de S, dar aceasta forma se accentueaza vizibil atunci cand cifoza si lordoza incep sa se formeze. Un S mult mai pronuntat se vede in oglinda. O idee buna ar fi sa iti verifici coloana chiar dupa ce termini de citit articolul!

Cum ne ajuta Pilates in cazul cifozei si al lordozei?

Exercitiile Pilates sunt eficiente in cazul oricarei deformari a coloanei vertebrale pentru ca pun accentul tocmai pe muschii care o sustin. Aceste deformari se formeaza in timp, atunci cand muschii nu sunt solicitati corect, in posturi gresite.

Iata un exemplu: sa zicem ca stai la birou piciorul stang pe scaun. Greutatea nu este distribuita uniform, iar coloana se inclina in partea dreapta pentru a te mentine in echilibru. In acel moment, muschii spatelui de intind in partea dreapta si se contracta in partea stanga. Un inceput promitator pentru scolioza! Desigur, nu se intampla intr-o zi. Dar fiecare secunda petrecuta intr-o postura nesanatoasa ajuta la formarea obiceiului. Dupa ceva timp, musculatura se obisnuieste cu postura incorecta si o adopa din reflex, este mai comoda. Pe masura ce timpul trece, postura sanatoasa devine din ce in ce mai “ciudata” pentru corp, poate chiar dureroasa. Pe scurt, deformarea coloanei incepe in comportament si se duce usoar in musculatura si articulatii. Urmeaza durerea. Sau exercitii pentru revenirea la echilibru.

De ce Pilates pentru cifoza si lordoza?

Metoda Pilates este renumita pentru eficienta, mai exact pentru ca foloseste simultan grupe diferite de muschi in timpul unui exercitiu. Intotdeauna sunt implicati muschii de sustinere ai trunchiului, muschii core. Poate ai auzit vorbindu-se despre aceasta retea musculara, cea mai importanta. Nu este vorba doar despre abdomen, ci de toti muschii, vizibili sau nu in oglinda, distribuiti in jurul coloanei, cutiei toracice si bazinului. Din aceasta zona porneste orice miscare in Pilates. Antrenamentul tau poate fi sansa de a redescoperi muschii aceia atrofiati, care nu mai au putere sa tina umerii drepti. Sau poate de a relaxa muschii aceia ce stau tot timpul incordati, cu toata presiunea unei posturi gresite pe ei.

La fel ca un comportament gresit, se poate invata si un comportament sanatos. Si asa cum coloana s-a deformat in timp, tot asa isi va reveni la postura corecta. Importanta este activitatea constanta pentru echilibrarea musculaturii. Nu vei scapa de cifoza intr-o sedinta de Pilates. Dar in cateva luni de practica saptamanala, vom vedea impreuna diferenta. Iar tu o vei simti mai bine, ca doar despre coloana ta e vorba!

Pot sa fac Pilates daca am dureri de spate?

Atunci este cel mai indicat. Exercitii usoare, desigur, adaptate corpului tau. La Centul Salus, intotdeauna cu ajutorul unui specialist care iti acorda toata atentia.

Vino pentru o sedinta de evaluare si vom stabili impreuna ce program este cel mai bun pentru tine. Nu trebuie sa fii in forma, trebuie sa fii pregatit/a sa lucrezi pentru sanatatea coloanei tale. Gandeste-te numai cat este de importanta!

PRETURI:

Pilates Reformer / (indivdual) / 1 sed – 120 lei

8 SEDINTE / 50 min – 790 lei

Pilates Combo

8 SEDINTE /

4 sed reformer / 50 min(individual)

4 sed mat (saltea) / 50  min (semiprivat 2 – 3 pers)

Pret- 680 lei

Pilates Mat (semiprivat) / 1 sedinta – 100 lei

8 SEDINTE 50 min

Pret -590 lei