Un desert care nu ingrasa!

09
Sep 2017

Da exista deserturi care nu ingrasa! Si dintre acestea face parte si reteta noastra de azi: hrisca cu fructe de padure si iaurt!

Nu este chiar atat de dulce insa l-am numit asa deoarece poate fi servit atat ca meniu complet dimineata deoarece contine foarte multi nutrienti necesari unui inceput de zi, cat si ca gustare intre mese pentru ca este foarte satios. Daca preferi un gust mai dulce decat fructele de padure, poti adauga putina miere pentru a extraindulci.

Hrisca este foarte hranitoare datorita continutului crescut de proteine, 18%,  si este net superioara graului , desi nu este o cereala. Este superioara graului din mai multe puncte de vedere: nu contine gluten, are mai putini carbohidrati, contine cantitati mari de LISINA(un aminoacid esential cu rol important in absorbtia calciului ) si are o cantitate mare de fier si seleniu.

Pe langa beneficiile pe care le are hrisca, desertul nostru are si afine dar si zmeura care stim cu totii ca sunt pline de antioxidanti si sarace in calorii ceea ce ne permite un consum al lor chiar si pe seara.

In speranta ca v-am deschis deja apetitul enumerandu-va beneficiile din punct de vedere nutritional, haideti sa vedem cat de simplu se prepara acest desert!

Pentru 2 portii, ai nevoie de:

–         50 gr boabe de hrisca (un pumn inchis)

–         O mana de affine si una de zmeura

–         300 ml iaurt

–         o lingura de miere de albine(optional!)

–         o lingurita de pudra de roscove (optional!)

–         un praf de scortisoara

Modul de preparare:

Speli boabele de hrisca si apoi le las in apa rece sau calda la inmuiat aproximativ 1-2 ore. Se scurge apoi apa din ea si se adauga iaurtul si celelalte ingredient precum si fructele. Se amesteca incet si se serveste ori in boluri ori in cana.

Noi am ales cana. Tu?  🙂

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment