Urcatul scarilor, un sport simplu si la indemana oricui

Urcatul scarilor
28
Aug 2017

Fie ca nu ai avut timp sa ajungi la sala, fie ca iti place sa petreci timp in aer liber, poti apela cu incredere la orice tip de scara pentru a putea face putina miscare.

Cui se adreseaza urcatul si coboratul de scari?

Din ce in ce mai multe persoane, apeleaza la sporturile in aer liber printre care si urcatul scarilor. Fiind un exercitiu destul de usor de practicat, acesta se recomanda tuturor persoanelor indiferent de varsta si sex. Ba mai mult, urcatul si coboratul scarilor poate constitui un antrenament benefic pentru cei obezi carora le este greu sa faca alte tipuri de miscare. Acestia pot urca si cobori zilnic scari, deoarece s-a dovedit ca aceasta activitate poate duce la o scadere a grasimii corporale cu aproximativ 1.7%  pe parcursul a maxim 2 luni.

Care sunt beneficiile urcatului scarilor?

Cercetatorii spun ca urcatul scărilor zilnic, poate influenta in minus circumferinta taliei, reducand-o cu aprox 1.8% si de asemenea, datorita activarii sistemului limfatic, persoanele in cauza, pot inregistra o scadere a tensiunii arteriale dar si a cantitatii de colesterol cu aprox 3%. Toate astea doar pe parcursul  a 90 de zile! In plus, daca scopul tau este sa slabesti, cercetatorii spun ca urcatul scarilor este mai eficient si decat joggingul. Si apoi, daca mai marim usor ritmul urcatului, va dati seama ca beneficiile se dubleaza? ☺  

Ce muschi activeaza urcatul pe scari?

In timpul urcarii punem in functiune 2 dintre cei mai importanti muschi ai corpului, respectiv cvadricepsul si fesierii. Asta doar daca urcam cat de cat alert scarile. Dar daca le urcam prin sarituri sau alergat, vor intra toti muschii picioarelor plus cei de la abdomen si brate, datorita miscarii de avant de care avem nevoie pentru salturi.

Cate calorii arde urcatul scarilor?

Acest exercitiu atat de banal si la indemana oricui, arde, conform statisticilor, in jur de 200 de calorii in 30 minute. Asta doar daca le urci mergand. Daca faci un antrenament din asta, le urci prin alergare, sari cate una, cate 2, cate 3 trepte si le tot schimbi, poti ajunge sa arzi pana la 800 cal in 30 minute. De fapt, statisticile spun ca se arde cate o kilocalorie la fiecare 10 trepte urcate. Asa ca, daca facem un simplu calcul putem arde in jur de 100 de calorii daca urcam aprox 1000 de trepte. Ce este si mai interesant, este ca urcatul scărilor înseamnă depunerea unui efort de 9 ori mai mare decât mersul pe o suprafață plată, într-un interval de timp egal iar cu cat o persoana este mai corpolenta si mai grea, cu atat va depune un effort mai mare si va arde mai multe calorii cand va urca scarile.

Pe langa toate acestea, nu uitati ca orice farama de sport ne influenteaza pozitiv viata. Daca nu poti alerga pe scari, nu e nici o crima, mergi ca pe strada, daca simti nevoia sa te opresti, fa-o si dupa ce te odihnesti ia-o de la capat. Nu te speria, daca vezi ca la inceput gafai si obosesti, e absolut normal. Corpul se va obsinui treptat cu acest tip de efort, de aceea este necesar sa incepi progresiv. In plus, o sa vezi ca pe parcurs ce tot repeti urcatul si coboratul scarilor, fluxul de oxigen de care beneficiaza organele vitale va fi mai mare, iar oxigenarea muschilor te va ajuta la cresterea rezistentei musculare astfel incat activitatile zilnice nu ti se vor mai parea obositoare. Spor la treaba!

Te asteptam pe blogul nostru pentru a citi si alte articole interesante, despre sport si nutritie.

cristina munteanu

 

                                         Articol scris de Munteanu Cristiana,
                                      Antrenor & Specialist remodelare corporala

 

ABOUT THE AUTHOR

Centrul Salus

Leave A Comment