De ce as face exercitii Pilates? Afla beneficiile si Contraindicatiile

De ce as face exercitii Pilates? Afla beneficiile si Contraindicatiile

                                             

Exercitii Pilates/Cand a fost creat acest cumul de exercitii

Joseph Pilates a fost probabil prima persoana care a combinat ideile occidentale si orientale despre sanatate fizica si fitness. El a cercetat si practicat o multime de exercitii fizice, variind de la exercitii romane si grecesti la gimnastica si exercitii de body building. De asemenea, Joseph Pilates a practicat disciplinele orientale yoga, tai chi, artele martiale si meditatia Zen. In plus, a studiat anatomia si miscarile animalelor. Adunand toate aceste informatii, el a pus bazele metodei Pilates.

In 1923, Joseph Pilates s-a mutat in America, unde si-a deschis primul studio de pilates la New York alaturi de Clara, sotia si asistentul sau. Noua lui metoda s-a bucurat de suscces inca de la inceput, de avantajele sale bucurandu-se inclusiv faimosii dansatori Marha Graham si George Balanchine, care au descoperit in Pilates cel mai bun mod de a-si vindeca leziunile si de a preveni aparitia lor.     Joseph Pilates a fost probabil prima persoana care a combinat ideile occidentale si orientale despre sanatate fizica si fitness. El a cercetat si practicat o multime de exercitii fizice, variind de la exercitii romane si grecesti, la gimnastica si exercitii de body building. De asemenea, Joseph Pilates a practicat disciplinele orientale yoga, tai chi, artele martiale si meditatia Zen. Adunand toate aceste informatii, el a pus bazele metodei Pilates.

In 1923, Joseph Pilates s-a mutat in America, unde si-a deschis primul studio de pilates la New York alaturi de Clara, sotia si asistentul sau. Noua lui metoda s-a bucurat de suscces inca de la inceput, de avantajele sale bucurandu-se inclusiv faimosii dansatori Marha Graham si George Balanchine, care au descoperit in Pilates cel mai bun mod de a-si vindeca leziunile si de a preveni aparitia lor.

Doresc sa-mi tonifiez corpul cu exercitii Pilates, voi avea rezultate?

 Unul dintre marile beneficii ale metodei Pilates este faptul ca tonifiaza musculatura intregului corp. Indiferent de varsta, sexul sau de nivelul tau de fitness, Pilates este grozav cand vine vorba de tonifiere. Daca faci acest antrenament de 2-3 ori pe saptamana, vei avea rezultate vizibile in doar cateva luni! Cel mai des intalnit si, totodata, unul dintre cele mai eficiente tipuri de Pilates pentru tonifiere este Mat Pilates. Acesta se realizeaza pe o saltea simpla si implica efectuarea unui set de exercitii pentru intarirea zonei core, a muschilor bratelor, spatelui si ai picioarelor. Alte tipuri de Pilates eficiente in intarirea musculaturii sunt Stott Pilates si Reformer Pilates, acestea utilizand aparate si echipamente.

Daca am probleme cu spatele, pot sa fac exercitii  Pilates?

 Da, de fapt, exercitiile din Pilates sunt frecvent recomandate pentru prevenirea si ameliorarea durerilor de spate, atat pentru zona cervicala, cat si pentru zona lombara sau pentru mijlocul spatelui. Acestea intaresc suportul central al spatelui, stimuleaza corectarea pozitiei si intaresc musculatura spatelui, eliberandu-i tensiunea.

 Daca ai dureri de spate, ar fi bine totusi sa consulti medicul inainte de a participa la orice program de exercitii fizice. De asemenea, trebuie sa iei in vedere urmatoarele:

– Daca esti nou la Pilates sau daca spatele tau este foarte fragil, ar fi bine sa incepi prin efectuarea exercitiilor de baza, mai usoare, pentru a nu-ti suprasolicita coloana vertebrala.

– Respira! Respiratia profunda activeaza muschii de baza ai trunchiului.

– Muschii abdominali si ai spatelui se sprijina reciproc. Asadar, ia in calcul efectuarea exercitiilor pentru abdomen daca vrei sa iti intaresti musculatura spatelui, sa iti corectezi postura si sa scapi de dureri.

– In timpul antrenamentului, tine-ti gatul lung si umerii jos, departe de urechi, ca o girafa. Fii atent la simetrie si la echilibru. Umerii trebuie sa fie la acelasi nivel cu soldurile.

Exercitii  Pilates, beneficii:

– Corecteaza postura.

– Creste flexibilitatea.

– Intareste zona core.

– Creste nivelul de energie.

– Elibereaza stresul.

– Amelioreaza durerile de spate.

– Mareste mobilitatea.

– Creste nivelul de concentrare.

– Imbunatateste capacitatea pulmonara.

– Creste echilibrul.

– Ajuta la slabire, in special la diminuarea numarului de centimetri in talie.

Poate oricine sa faca exercitii din Pilates?

Deoarece Pilates poate fi modificat in functie de persoana, putand fi atat un antrenament provocator cat si un antrenament bland, majoritatea oamenilor nu ar avea nicio problema cu aceasta metoda. Este potrivit atat pentru persoanele care nu sunt obisnuite sa faca sport, cat si pentru sportivii de performanta. De asemenea, se adreseaza oricarei varste, atat femeilor cat si barbatilor.

Contraindicatii exercitii pilates:

Pilates nu este totusi recomandat daca ai urmatoarele probleme de sanatate:

– tensiune arteriala instabila;

– osteoporoza foarte severa;

– risc de formare a cheagurilor de sange.

 



error: Continutul este protejat !!